Reklamační řád
Úvodní stránka /
Obchodní podmínky /
Reklamační řád /
Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Novatherm, společnost s ručením omezeným
Nová 461, 679 72 Kunštát
provozovna: Nám. Svobody 8B, 678 01 Blansko
Práva kupujícího/spotřebitel z vadného plnění (dále jen “reklamace“) se řídí tímto reklamačním řádem a obchodními podmínkami prodávajícího.
Záruční doba
Prodávající poskytuje záruku na zboží v rozsahu obecně platných předpisů, a to po dobu uvedenou v záručním listu. Záruka se vztahuje na výrobní vady, které se mohou po dobu záruční lhůty vyskytnout.
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím/spotřebitelem.
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení.
Záruční doba pro právnické osoby a fyzické osoby podnikající pod IČO („kupující, který není spotřebitelem“) se řídí obchodním zákoníkem a stanovuje se zpravidla na 12 měsíců.
U některých prodejců je možnost prodloužení záruční doby registrací k nim na internetu.
Přehled záručních lhůt poskytovaných dodavateli nářadí pro právnické osoby a fyzické osoby podnikající pod IČO:
Bosch hobby (zelený): 24 měsíců
Bosch profi (modrý): 12 měsíců + 24 měsíců po registraci, tj. 36 měsíců
Metabo: 12 měsíců + 24 měsíců po registraci, tj. 36 měsíců
Narex: 24 měsíců
Protool: 12 měsíců + 24 měsíců po registraci, tj. 36 měsíců
SKIL (hobby řada): 24 měsíců
SKIL Masters: 12 měsíců
DSN: 12 měsíců
Makita: 24 měsíců
EINHELL Red: 24 měsíců
EINHELL Blue: 24 měsíců
Milwaukee 12 měsíců + 24 měsíců po registraci, tj. 36 měsíců
AEG Powertools 12 měsíců + 24 měsíců po registraci, tj. 36 měsíců
Doporučení firmy Novatherm
Pro právnické osoby a fyzické osoby podnikající pod IČO nedoporučujeme nakupovat pro firemní účely nářadí z hobby řad. Vyhnete se tak častým reklamacím.
Záruční doba pro fyzické osoby („spotřebitele“) se řídí občanským zákoníkem a stanovuje se na 24 měsíců.
U použitého zboží lze záruční dobu zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení doby prodávající vyznačí na prodejním dokladu.
Po uplynutí záruční doby lze reklamaci uplatnit, jestliže prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
Kupující/spotřebitel bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová záruční doba pro uplatnění reklamace.
Záruka se nevztahuje na životnost či běžné opotřebení v důsledku používání a dále na škody způsobené:
- používáním zboží v nevyhovujících podmínkách a prostředí, pro které bylo zboží určeno (teplota, prašnost, vlhkost, chemické a mechanické vlivy)
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
- nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
- zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné normě ČSN
- živelnými pohromami (vodou, ohněm, bleskem)
Uplatnění reklamace
Kupující/spotřebitel reklamaci uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující/spotřebitel zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
V případě poruchy nebo výskytu výrobní vady výrobku v záruční době je místem uplatnění reklamace autorizované servisní středisko výrobce uvedené na záručním listě výrobce příslušeného výrobku. Pokud je u zboží pouze záruční list vystavený naší firmou, je místem uplatnění reklamace provozovna firmy Novatherm.
Reklamované zboží v záruční lhůtě musí být k reklamaci dodáno kompletní včetně příslušenství (např. kabely, baterie, nabíječky, manuály, atd.) a případné dokumentace, nejlépe zabaleno v originálním obalu nebo jiném vhodném ochranném obalu, aby se zabránilo poškození během přepravy.
Kupující/spotřebitel dopraví reklamované zboží osobně, nebo zašle poštou na místo uplatnění reklamace. Zboží zasílané na reklamaci nebo vrácení nikdy nelze zaslat na dobírku.
Pokud nebude balík se zbožím k reklamaci viditelně označen slovem REKLAMACE, nemusí být převzat a může se odesílateli vrátit zpět.
Při zaslání nebo předání zboží k reklamaci je vždy nutno předložit:
- doklad o nákupu zboží (faktura, paragon..)
- záruční list (s výrobním číslem výrobku, pokud byl vystaven
- popis závady nebo důvod zaslání zboží – je možno využít Vzorový formulář pro uplatnění reklamace
Vyřízení reklamace
Prodávající rozhodne o reklamaci do 3 pracovních dnů od přijetí zboží do reklamačního řízení.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud není dohodnuto jinak.
Prodávající zajistí dopravu reklamovaného zboží do servisního střediska.
V případě, kdy prodej zboží je uskutečněn na základě smlouvy uzavřené při použití prostředků komunikace na dálku (jako je elektronický obchod na internetu), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění, bez uvedení důvodu a bez sankce.
Po opakované záruční opravě vady vzniká kupujícímu/spotřebiteli právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na výměnu za nové bezvadné zboží.
Jedná-li se o neodstranitelnou vadu, vzniká kupujícímu/spotřebiteli právo na přiměřenou slevu z ceny věci, na odstoupení od kupní smlouvy nebo na výměnu za nové bezvadné zboží.
Kupující/spotřebitel je povinen převzít si reklamované zboží po dohodě a bez zbytečných odkladů.
Při oprávněné reklamaci může být po dohodě zboží zasláno poštou zpět kupujícímu,/spotřebiteli dopravu hradí firma Novatherm.
Při neoprávněné reklamaci (nebude-li zjištěna oznámená závada, nebo půjde-li o závadu nespadající do záruky) může prodávající požadovat úhradu vzniklých nákladů za testování, opravu podle aktuálního ceníku servisních výkonů a úhradu veškerých nákladů spojených s doručením zboží zpět.
V případě reklamací nás můžete kontaktovat:
reklamace@novatherm-sro.cz
Telefon: 516 411 240
Fax: 516 411 240